PODSTAWA WERYFIKACJI MARKI JAKO CRUELTY-FREE

Marki weryfikowałam osobiście, kontaktując się z nimi pisemnie.
Warunek, jaki każda marka musi spełnić, to odpowiedzieć na WSZYSTKIE moje pytania KLAROWNIE I JEDNOZNACZNIE, bez pozostawiania jakiegokolwiek nieodpowiedzenia.

Zadane pytania, są zgodne ze światowym standardem weryfikowania marek jako cruelty-free przez osoby prywatne, niezależne, nie związane z organizacjami. Takie same pytania zadawane są firmom przez najpopularniejsze i największe strony poświęcone kosmetykom cruelty-free i ich weryfikacji (m.in. Suzane Rose z crueltyfreekitty.com).

Weryfikuje przede wszystkim polskie marki (ale nie tylko).

Marki otrzymywały ode mnie poniższy zestaw pytań.
Wszystkie marki otrzymały taki sam zestaw pytań.


Zestaw pytań, na które odpowiadają marki to:

1. Czy marka testuje swoje gotowe kosmetyki/produkty/akcesoria na zwierzętach.
2. Czy składniki, z których produkowane są kosmetyki/akcesoria, były testowane na zwierzętach? Czy marka posiada deklaracje od dostawców składników, że są oni cruelty-free?
3. Czy marka zleca podmiotom trzecim testy na zwierzętach swoich kosmetyków/produktów/akcesoriów? Za podmiot trzeci uważa się oczywiście inne firmy i/lub laboratoria.
4. Czy marka jest na rynku, gdzie testy na zwierzętach są wymagane przez prawo? Jest to w głównym znaczeniu pytanie o sprzedaż w Chinach.
5. Czy kosmetyki/produkty/akcesoria są testowane na zwierzętach, jeśli prawo tego wymaga? Jest to uzupełnienie do pytania nr. 4. Wiele marek podaje, że jest cruelty-free, umieszczając taką informację na swoich stronach/social mediach, a następnie dodają, że testują, jeśli wymaga tego prawo. Takie firmy nie są i nie będą nigdy uważane za cruelty-free, ponieważ marka nie może dokonywać lub zlecać testów na zwierzętach w żadnym przypadku, żeby być uznawana za cruelty-free. Jest to sposób na wprowadzanie klientów w błąd.

MARKA MUSI ODPOWIEDZIEĆ JEDNOZNACZNIE PRZECZĄCO NA POWYŻSZE PYTANIA, OPRÓCZ PYTANIA O DEKLARACJE DOSTAWCÓW, BY ZOSTAĆ UZNANĄ ZA MARKĘ CRUELTY FREE, CZYLI WOLNĄ OD OKRUCIEŃSTWA (NIE TESTUJĄCĄ KOSMETYKÓW NA ZWIERZĘTACH). JEST TO STANDARDOWA PROCEDURA STOSOWANA NA ŚWIECIE PRZEZ OSOBY NIEZALEŻNE, ZAJMUJĄCE SIĘ TYM.

ZWERYFIKOWANE MARKI CRUELTY-FREE

A
Almara Soap
Aloesove (marka Sylveco)
Anwen
Asoa

B
Babo
Balja
Bandi
Bartos
Barwa Cosmetics
Bielenda (certyfikat PETA)
Biolaven
Bosphaera
Be The Sky Girl

C
Clochee

D
D’alchemy
Dr Irena Eris (sprzedaż tylko w Hong-Kongu)
Duetus (marka Sylveco)

E
Ecocera
Eveline

F
Felicea
Fluff
FroJo

G

H
Hagi

I

J

K
Killys

L
Lady of Nature
La-Le
L’biotica
Lily-Lolo Mineral Cosmetics (International Leaping Bunny Programme)
Lirene

M
Majru
Make Me Bio
Marion
Miya (certyfikat PETA)
Moistry
Mokosh

N
NaturalME
Naturalna Świeca (produkty marki)
Nature Queen
Nacomi

O
O!Figa
OnlyBio.life
Orientana

P
Pierre Rene (certyfikat PETA)
Polemika
Pure by Clochee

R
Rosadia (marka Sylveco)

S
Shy Deer
Sylveco
Szmaragdowe Żuki

T
Tołpa
Trawiaste

U

V
Vianek (marka Sylveco)

W

X

Y
Yappco
Yope
Your Natural Side

Z